۴۰ ویژگی رتبه های برتر کنکور

☸️ ۴۰ ویژگی رتبه های برتر کنکور:

۱-قبل از هر چیز به خدا توکل میکنند و آرامش درونی دارند.

۲- تلاش و پشتكار و انگیزه قوی شخصی دارند.

۳- به برنامه تعیین شده از سمت مشاور و انجام تمام و کمال آن متعهد هستند.

۴- حمایت و پشتیبانی خانواده را به همراه دارند.

۵- رقابت با خود و تلاش برای هر روز بهتر شدن را سرلوحه کار خود قرار میدهند.

۶- در امور شخصی و خصوصاً درس خواندن، افرادی پیگیر، منظم و دقیق هستند.

۷- از ثبات در درس خواندن برخوردارند و مطالعه مهمترین و تنها برنامه روزمره آنان است.

۸- اعتماد به نفس خوبی دارند و در تصمیماتشان ثابت قدمند.

۹- در برخورد با مشكلات، هراسان نمی‌شوند و فعالانه جهت حل آن‌ها گام برمی‌دارند و سعی می‌كنند كه از كوچك‌ترین امكان برای حل مسائل درسی‌شان استفاده كنند.

۱۰- آن‌ها تشنه‌ی درس خواندن اند و تفریح را فقط به اندازه نیاز و در موقع مناسب انجام میدهند.
۱۱-فقط یک موسسه یا مشاور را انتخاب و به آن اعتماد میکنند و به عبارتی از این شاخه به اون شاخه نمیپرند.

۱۲- اولین مرجع مطالعه‌ی این افراد، كتاب درسی بود.

۱۳- دومین مرجع مطالعه‌ی آن‌ها، تست‌های كنكور سراسری بوده است.

۱۴- بعضی از آن‌ها (براساس نیازشان) در برخی از دروس بخصوص دروس مهم علاوه بركتاب درسی و كتاب‌های تست، از سایركتب كمك آموزشی یا کلاس نیز استفاده كردند.

۱۵- اكثر آنان، سركلاس بسیار با تمركز و دقیق بودند و بیش‌تر مطالب را همان جا می‌آموختند.

۱۶- در كلاس خودنمایی نمی‌كردند ولی فعال بودند.

۱۷- انجام تكالیف برای آن‌ها اولویت داشت و تقریباً همه‌ی آن‌ها به طور منظم فعالیت‌های كلاسی را انجام می‌دادند.

۱۸- مطالعه کیفی داشتند و تمام درس ها رو پس از فهمیدن ،کاملا حفظ میکردند.

۱۹- مطالعه‌ی هر درس را در زمان مناسب خود انجام می‌دادند.

۲۰- به طور منظم نكات درسی را تكمیل و جمع‌آوری می‌كردند.

۲۱- از حاشیه نویسی، نت برداری و علامت‌گذاری استفاده می‌كردند.

۲۲- به همه‌ی شكل‌ها، جدول‌ها، زیرنویس‌ها و حاشیه‌های كتاب درسی توجه می‌كردند و همه‌ی پرسش‌ها را حل می‌كردند.

۲۳- به جای خواندن مثال‌های كتاب درسی، آن‌ها را حل می‌كردند.

۲۴- اكثر آن‌ها تناقضات و اشكالات كتاب‌های درسی را پیدا می‌كردند.

۲۵- همه مباحث رو تشریحی و شفاهی یاد میگرفتند و سپس تستی.

۲۶-روش های مختلف حل یک سوال را یاد میگرفتند.

۲۷- هنگام برخورد با یك مشكل درسی اول «فكر» می‌كردند و تنها در صورت نیافتن راه حل از سایرین كمك می‌خواستند.

۲۸- به اشكالات خود توجه می‌كردند و هیچ اشكالی را دست كم نمی‌گرفتند و درحل تمرین‌هایی كه اشكال داشتند با خود مدارا نمی‌كردند و دوباره آن‌ها را حل می‌كردند، یا به كمك دوستان یا اساتید خود برطرف می‌كردند.

۲۹-هیچ چیز را به بعدا موکول نمیکنند و سعی میکنند تا عیدنوروز همه چیز را تمام کرده باشند.
۳۰- تست‌های انبوه و مشابه را دسته‌بندی می‌كردند و همه را یكجا حل نمی‌كردند. به تدریج و در نوبت‌های متعدد به حل آن‌ها می‌پرداختند.

۳۱- با دقت پاسخ تمام تست‌ها را – حتی تست‌هایی را كه به درستی جواب داده بودند – مطالعه می‌كردند و نكات جالب توجه آن‌ها را یادداشت می‌كردند.

۳۲- تست‌های اشكال دار خود را پس از مدتی مجدداً حل می‌كردند.

۳۳- حدود ۸۵ درصد آن‌ها براساس برنامه‌ی زمان‌بندی شده دروس را مطالعه می‌كردند و ۱۵درصد هم بدون برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده، پس از خسته شدن از مطالعه‌ی یك درس، به سراغ درس دیگری می‌رفتند.

۳۴- در كنكورهای آزمایشی به طور جدی شركت می‌كردند و پس از هر آزمون، كوچك‌ترین اشكال خود را با مرور مجدد موضوع یا انجام تكالیف تكمیلی برطرف می‌كردند. آن‌ها هدف خود را از شركت در این آزمون‌ها، آشنایی با محیط، روش امتحان‌دهی، كشف نقاط ضعف، تنظیم وقت و از بین بردن استرس می‌دانستند.

۳۵- اكثر آن‌ها انتظار داشتند كه رتبه‌های تك رقمی به‌دست آورند و همه‌ی آن‌ها پس از برگزاری آزمون‌های جامع آزمایشی دریافتند كه رتبه خوبی كسب خواهند كرد.

۳۶-در هر اشتباهی، به خود فرصت عزاداری نمیدهند و به جای اتلاف وقت در صدد حل مشکل بر میآیند.

۳۷-آنها به معجزه اعتقادی ندارند و معتقدند نتیجه فقط با تلاش صحیح ممکن و مرتبط است و خود را سازنده نتیجه میدانند.

۳۸-خود را از عوامل مخرب و انرژی های منفی دور میکنند مثل دوستان نامناسب، خاطرات بد، تفریحات طولانی و…

۳۹-مثبت اندیش هستند.

۴۰-رویاپردازی میکنند و به هدف و برای تحقق رویا تلاش میکنند و سختی را تحمل میکنند.

Bookmark the permalink.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *